Kouzlo závodního plavání  ze břehu nelze pochopit, z vody na břeh nelze vysvětlit.

Motýlek - plavecké cviky

9. září 2010 v 13:46 | Komentář Věra Vaníčková |  Videa
MOTÝL


Cvičení 1: vlnění

Komentář ke cvičení 1:
- Jedná se o vlnění celého těla, nikoliv pouze o kopání nohama!!!
- Hlava se vynořuje nad hladinu první, poté se vynořuje zadek.

Cvičení 2: motýl s jednou rukou

Komentář ke cvičení 2:
- Smyslem cvičení je sladění vlnění těla a záběru rukou.
- Ruka se vynořuje vzápětí po prvním kopu. Jakmile je přenesena vzduchem, zůstává natažena a následuje druhý kop s vystrčením zadku.
- Dýchání stranou usnadňuje soustředěnost na správné provedení cviku.

Obraz 3: vše v jednom klipu

Komentář k obrazu 3 (zvláště úsek 40s - 55s)
- Po přenesení rukou vzduchem se dlaně nezanořují (jako u prsou), nýbrž zůstávají u hladiny, hlava je NÍŽE než ruce, zadek VÝŠE než hlava. Toto je KRITICKÝ MOMENT pro většinu plavců.

Obraz 4: Phelps
Komentář k obrazu 4:
- Hlava vede ruce = nejprve se vynoří hlava, poté ruce, nejprve se zanoří hlava, poté ruce
- Po přenesení rukou vzduchem opět - hlava je NÍŽE než ruce, zadek VÝŠE než hlava.
- Dýchání na každý záběr umožňuje pravidelné, rytmické pohyby bez přílišného zanořování boků po záběrech bez dýchání. Výjimkou je výjezd po obrátce, kde je první záběr bez nádechu (ad komentář u jiných klipů).
- Tento způsob dýchání lze doporučit až poté, kdy plavec s dokonalou technikou opravdu směřuje veškerou sílu záběru směrem vpřed, nikoliv nahoru a dolů!

Obraz 5: Motýl pod vodou
To je také moooc dobré! Doporučuji zařadit do tréninku. :)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Olisek Olisek | 13. listopadu 2010 v 21:02 | Reagovat

Ahoj. Super blog. Stejně je 200 motýl nejlepší. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama